Step by step po trati olympijského závodu v Tokiu!

Nikdo po té trati doposud nejel, nikdo ji ani neviděl. Až dnes představili pořadatelé OH v Tokiu podobu bikové trati Course Foot Inspection.

Nutno dodat, že ta prohlídka bez kola nebyla vůbec od věci. Olympijská trať totiž bez nadsázky aspiruje na vůbec nejtěžší okruh XCO na světě.

Pojďme si prohlédnout, jak vypadá závodní okruh, který má tyto parametry:

  • Celková délka: 4.000 m
  • Převýšení: 210 m
  • Délka zaváděcího okruhu: 1.300 m

Startu a cíli dominuje nezvykle dlouhá asfaltová rovina v mírném kopci.

Startovní rovina se stáčí na pravou stranu, jezdci podjedou most a čeká je první z mnoha velmi prudkých kopců. Trasa se na vrcholu dělí na dvě kamenité cesty, které přechází do sjezdu komplexem několika Rock Garden s mnoha skoky.

Následuje přejezd mostu a průjezd po prudkém a rychlém, odkloněném trailu lesem.

Trailem v serpentinách se dostaneme na vrchol listnatého lesa a vjedeme do lesa s jehličnany na velmi těžkou kamennou sekci, kterou opět provází několik vysokých skoků.

Jak je i z fotografií zřejmé, je celkem jedno, jestli se pustíte do A nebo B lajny. Obe jsou těžké.

Na trati v podstatě není žádné rovné místo. Buď jedete nahoru nebo dolů. Zvláštní zálibu pak stavitelé našli v hopavých pasážích, které tvoří prudký sjezd s neméně prudkým výjezdem. Chybné řazení rázem bude znamenat problém. A dostáváme se k dalšímu prudkému výjezdu tentokrát v serpentinách.

Vrchol stoupaní je ozdoben, jak jinak než skokem.

A hned poté kládová sekce.

A přichází hlavní skok místní tratě, hop…

Dopad jako na skokanském můstku nás navede na dva singly zakončené obzvláštní lahůdkou. Tohle jsme opravdu ještě nejeli, věřte, že reálný sklon je tak prudký, ze těch pár metrů po kamenech dokonale prověří snad každého.

Následuje sjezd dolů do údolí pod stadionem, průjezd depem a na jezdce bude čekat další výjezd, opět velmi prudký, poměrně dlouhý s kamenitým podkladem.

Další pasáž prudkých krátkých sjezdů a výjezdů a po široké cestě v mírném kopci jedou jezdci znovu do depa.

Po průjezdu depem těžké stoupání v technickém single tracku a těžká Rock Garden, znovu se skoky.

Jezdci znovu vystoupají až k úpatí stadionu, překonají kamenný val a odkloněným singlem opět sjedou do údolí vytvořeného v japonském stylu, které celé objedou.

Následuje přejezd mostu a poslední stoupání, znovu na samé hranici sjízdnosti, v přírodním prudkém tracku. Výjezd ústí na dlouhou cílovou rovinku a vede rovnou do cíle.